Terapia ręki

SensoKącik, www.sensodzieci.pl, tel. 884 648 288, ul. Farbiarska 28/5, 62-050 Mosina, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.                               

Zajęcia terapii ręki prowadzone są zgodnie z koncepcją Wioletty Bartkiewicz i Anety Giczewskiej według Programu Terapii Ręki. Podstawą programu jest traktowanie trudności rozwojowych dziecka w zakresie małej motoryki jako problemu tkwiącego w całym rozwoju psychoruchowym. Oznacza to, że pracując nad trudnościami manualnymi skupiamy się na funkcjonowaniu całego ciała, nie tylko dłoni czy ręki. Jednakże efekt wspierania dziecka jest widoczny właśnie w poprawie sprawności grafomotorycznych czy w zakresie podstawowej samoobsługi.

Zajęcia opierają się na ćwiczeniach i zabawach:

- rozwijających sprawność ruchową całej kończyny górnej,

- doskonalących ruchy precyzyjne,

- kształtujących umiejętność chwytu,

- usprawniających czynności samoobsługowe,

- poprawiających koordynację pomiędzy rękami,

- poprawiających koordynację wzrokowo-ruchową,

- usprawniających koordynację obustronną ciała i przekraczanie linii środka,

- doskonalących czynności grafomotoryczne związane z rysowaniem i pisaniem,

- poprawiających zdolność koncentracji uwagi,

- wspomagających utrzymanie poprawnej postawy ciała,

- poprawiających napięcie mięśniowe,

Programy zajęć oparte są na indywidualnej ocenie rozwoju motorycznego i grafomotorycznego, a zestawy ćwiczeń dobierane pod względem potrzeb i możliwości każdego dziecka. Zajęcia mają atrakcyjną dla dzieci formę z wykorzystaniem różnorodnych technik i pomocy terapeutycznych oraz edukacyjnych. Zajęcia odbywają się z zachowaniem zasady stopniowania złożoności ćwiczeń oraz przechodzenia od ćwiczeń stabilizujących mięśnie środka poprzez poprawę ruchów w zakresie obręczy barkowej, łokcia i nadgarstka do ćwiczeń precyzyjnych ruchów palców.

Terapia prowadzona jest dla dzieci z problemami:

- planowania ruchu,

- wykonywania czynności samoobsługowych,

- wykonywania czynności manualnych,

- koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz koordynacji ruchowej,

- grafomotorycznymi - rysowanie, malowanie, przecinek,

- napięcia mięśniowego,

- wolnym tempem pisania,

- męczliwością przy rysowaniu i pisaniu,