Zajęcia rozwijające dla przedszkolaków

SensoKącik, www.sensodzieci.pl, tel. 884 648 288, ul. Farbiarska 28/5, 62-050 Mosina, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.                               

Wszechstronna stymulacja rozwoju dziecka to główny cel jaki jest stawiany w realizacji zajęć rozwijających dla przedszkolaków w wieku 3-6 lat. Najważniejszą formą aktywności dzieci w czasie naszych spotkań jest zabawa. Jest ona najlepszą drogą do wprowadzania nowych doświadczeń oraz budzenia fascynacji otaczającym światem. Poprzez atrakcyjne, nieszablonowe i zaskakujące zabawy stymulujemy wyobraźnię oraz kreatywność, rozwijamy sprawność manualną, ruchową, poszerzamy wiedzę, uczymy współpracy oraz stwarzamy warunki do samodzielnego działania, odkrywania i przeżywania. Na naszych zajęciach pojawiają się różnorodne metody i techniki pracy. Z jednej strony są to ćwiczenia ruchowe, muzyczne, taneczne, plastyczne, z drugiej elementy dramy, technik relaksacyjnych, zabaw logopedycznych i psychopedagogicznych, a także samodzielnie prowadzone doświadczenia i eksperymenty, burze mózgów, łamigłówki i rebusy… Wszystko po to, by wielozmysłowa stymulacja przyniosła jak najlepszy skutek edukacyjny.

Zajęcia realizowane są w małych grupach, dzięki czemu możliwy jest także indywidualny kontakt z każdym dzieckiem. Dobra znajomość dzieci pozwala na bieżąco dostrzec ich postępy i docenić je. Pochwały wspierają pozytywną samoocenę, wiarę we własne możliwości, a także motywują do dalszych działań.

Warsztaty odbywają się cyklicznie, co tydzień przez cały rok szkolny. Dzięki temu możliwe jest kształtowanie umiejętności i kompetencji, które wymagają utrwalania i regularnych ćwiczeń. Poza tym dziecko uczestnicząc na zajęcia staje się członkiem nowej, stałej grupy zapewniającej mu możliwość społecznego rozwoju i budowania relacji. Osiągnięcie trwałych rezultatów nie jest możliwe poprzez sporadyczny udział w zajęciach.

Rodzaj zajęć w każdym miesiącu: ( dla grupy I będzie to wtorek, dla grupy II będzie to środa)

  1. Pierwszy wtorek miesiąca – zajęcia na bazie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - Podstawowym celem zajęć jest rozwój poprzez ruch. Dziecko uczy się świadomości własnego ciała, świadomości przestrzeni i działania w niej, poprawia swoją sprawność ruchową. W trakcie zajęć dziecko nawiązuje bliski kontakt z innymi rówieśnikami i uczy się dzielić z nimi przestrzeń.
  2. Drugi wtorek miesiąca – przedszkolaki sensoraki – Wesołe i proste zabawy ruchowe, wspomagające rozwój fizyczny- koordynację ruchową, równowagę oraz motorykę dużą i małą. Ćwiczenia pobudzają pracę systemu nerwowego, wzmacniają i dają szybkie poczucie sukcesu budując samoocenę dziecka.
  3. Trzeci wtorek miesiąca – eksperymenty artystyczne – To zajęcia dla dzieci, które chcą doświadczać sztuki wszystkimi zmysłami. Twórcze i manualne zabawy najbardziej wzbogacają osobowość dziecka. Rozwój wyobraźni, zdolności manualnych, możliwość wyładowania emocji, a to wszystko dzięki sztuce. Warto pamiętać, że plastyka to nie tylko kartka papieru w formacie A4 i kredki, ale to tysiące możliwości tworzenia ze wszystkiego co znajdziemy wokół. Podczas kreatywnych zajęć uczestnicy poznają różnorodne techniki – malowanie na wielkich formatach, wałkiem, rękoma, farbą z piaskiem, chlapanie. Często używamy nietypowych materiałów i faktur dla uzyskania ciekawego efektu. Będziemy również szyć, przyklejać, wyginać, lepić z ciasta i konstruować. Każde spotkanie jest inne, bogate w nowe pomysły i doświadczenia.
  4. Czwarty wtorek miesiąca – mały odkrywca – Zajęcia, które mają za zadanie wprowadzać dzieci w świat nauk ścisłych poprzez zabawę. Na zajęciach odkrywamy, eksperymentujemy, sprawdzamy, rozwiązujemy zagadki, odpowiadamy na tak niekiedy bardzo nurtujące dzieci pytania.
  5. Piąty wtorek miesiąca (jeśli jest) – zajęcia niespodzianka – To zupełnie nowe, jednorazowe zajęcia lub najbardziej lubiane przez dzieci warsztaty w nowej odsłonie.

Drodzy opiekunowie, ponieważ na zajęciach z naszymi pociechami będziemy się czasami intensywnie poruszać, siadać lub leżeć na podłodze, strój powinien być wygodny dla dziecka. Wejście na salę warsztatową wyłącznie w obuwiu zastępczym, najlepiej na miękkiej podeszwie lub w skarpetkach. Dobrze mieć także dla naszych pociech strój na zmianę, potrzebny w przypadku aktywności plastycznych itp.